Vooraankondiging ALV

De mooie zomer is bijna voorbij en de actuele gemeentepolitiek in Haaksbergen is al weer van start gegaan.

Landelijk ziet het economisch klimaat en de vooruitzichten er ineens weer veel beter uit, mede door de strategische ingrepen (hervormingen) die onder druk van de VVD zijn ingezet en doorgevoerd. Europa ziet zich geconfronteerd met een in alle opzichten dramatisch vluchtelingen probleem, waar ook Nederland en wellicht ook Haaksbergen in de naaste toekomst mee te maken zal gaan krijgen. Onze minister president Mark Rutte heeft iedereen maar weer eens wakker geschud toen hij betoogde, dat wij als Liberalen meer zijn dan de hoeders van de economie, maar dat wij ook de vaandeldragers van de waarden van hardwerkend Nederland moeten durven zijn en ons mogen uiten over de problemen van doorgeslagen egoïsme, hufterigheid en gegraai! De VVD komt op voor iedereen die hun steentje bijdraagt aan de vooruitgang van de samenleving, vaak de “grote stille meerderheid”. Zij moeten weten dat wij aan hun kant staan!

Om o.a. bovenstaande actuele zaken goed naar de lokale situatie in Haaksbergen te kunnen vertalen en daarvoor met goede liberale initiatieven, oplossingen of minstens oplossingsrichtingen te kunnen komen, is het belangrijk, dat ten eerste onze fractieleden maar ook de bestuursleden in contact staan met onze (potentiële) leden en onze (potentiële) achterban. Wij willen graag concreet weten wat er leeft bij hen in Haaksbergen, zodat wij ons kunnen inzetten om gewenste oplossingsrichtingen in gang te zetten vanuit de positie van oppositiepartij die wij in deze zittingsperiode innemen. Het recht van initiatief!

In de volgende Algemene Ledenvergadering die binnenkort gaat plaatsvinden willen wij ruimte bieden om over actuele thema's die u bezighoudt in Haaksbergen van gedachten te wisselen en te bezien hoe wij hieraan actief politieke vorm en inhoud kunnen geven. Leden krijgen voor deze vergadering via de mail een directe uitnodiging en via onze website en de lokale pers zullen wij ook geïnteresseerden daarvoor uitnodigen.

Uw aanwezigheid in de Algemene ledenvergadering en contact in zijn algemeenheid wordt door ons bijzonder op prijs gesteld!

Namens het bestuur van de VVD Haaksbergen,

Ruud Boersma