Verkiezingsdebat met senioren van Haaksbergen

Op 14 februari 2018 heeft de VVD deelgenomen aan het ‘Verkiezingsdebat met de Senioren van Haaksbergen’. Het debat is georganiseerd door de KBO Haaksbergen. Namens de VVD zat de tweede op de kieslijst Freek Ebeling in het panel.

De KBO organiseerde het debat in samenwerking met de Noaberpoort, de Katholieke Ouderenvereniging St. Isidorushoeve en de Algemene Seniorenvereniging Buurse

Dagvoorzitter Toon Oosterwijk prees de VVD omdat de structurele samenwerking tussen de KBO en de VVD is opgenomen in het verkiezingsprogramma van de VVD. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de VVD nu en in de toekomst een goed beeld heeft van wat er onder de senioren leeft.

Bijvoorbeeld, de wachttijd van de Wmo is in geval van een urgente zorgvraag te lang. De VVD wil de wachttijd verkorten door het instellen van een vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon is een contactpersoon naar keuze, vergelijkbaar met een huisarts, die snel zorg kan coördineren met zo min mogelijk formulieren. De mens staat weer centraal, niet het dossier.

RTV Sternet was aanwezig en heeft het verkiezingsdebat in beeld en geluid op het internet gezet:

Dagblad Tubantia heeft een artikel geschreven over het debat: